Banyak hal dalam hidup ini yang bolih membahagiakan aku, namun tak ada yang lebih bahagia selain dari seseorang yang aku sayangi.....

Pikiaq Punya Pikiaq

·         
·         Jangan mudah menyerah! Jika Tuhan belum menjawab doamu, itu kerana Tuhan punya rencana yg lebih baik untuk hidupmu.
·         Jgn fikir tak mampu hidup tanpa dia yg telah pergi. Mungkin ada seseorang yg lebih baik sedang menanti.
·         Ketika seseorang meminta maaf atas sesuatu yg TERUS mereka lakukan, sebaiknya hendaklah berhenti dari mempercayai mereka.
·         Jangan biarkan kesedihan di masa lalu membuatkan takut untuk menerima seseorang yg baru, tetapi percayalah kata hati.
·         Anda tahu? anda jatuh cinta ketika kelopak mata anda membesar sewaktu melihat si dia.
·         Kejayaan ialah kita memiliki dengan melakukan yg terbaik. Bukan dengan menginginkan apa yg dimiliki orang lain.
·         Sahabat adalah mereka yg membantu kita bangkit untuk percaya diri ketika org lain berusaha menjatuhkan dan meremehkan kita.
·         Kesalahan hanya membuatkan kita dewasa. Senyuman mampu meringankan luka. Sahabat akan selalu ada ketika kita memerlukannya.
·         Ketika hidup memberi kata TIDAK atas apa yg kita inginkan namun Tuhan selalu memberi kata YA atas apa yg kita perlukan.
·         Lelaki Sejati adalah dia yang tahu menjaga perasaan wanitanya. Memperlakukannya seperti puteri, kerana dia telah dibesarkan olih permaisuri.
·         Salah satu hal yg paling menyakitkan adalah mencintai seseorang yang tak dapat kita memiliki.
·         Kesepian yang sesungguhnya adalah ketika tidak lagi mampu mendengar suara hati sendiri yang terisak-isak.
·         Lelaki yang baik ialah lelaki yg diinginkan oleh banyak wanita, tapi dia hanya memerlukan seorang wanita. Begitu juga wanita yang baik dicintai oleh banyak lelaki, tetapi dia hanya mencintai seorang lelaki.
·         Jangan terlalu berharap dengan senyuman seseorang, kerana senyumannya itu tak bererti dia menyukai kita.
·         Setiap wanita harus mengetahui bahawa lelaki yg telus mencintai anda, dia tak akan membiarkan anda pergi dan tak peduli apapun rintangannya.
·         Tuhan tidak pernah membiarkan hambanya terlarut dalam kesedihan, pasti ada rencana indah untuk membayar semua air mata.
·         Memang perit  untuk ucapkan selamat tinggal kepada dia yg tak mahu kita lepaskan, tetapi lebih sakit untuk bertahan jika dia memang ingin pergi.
·         Jangan hiraukan dia yg membencikan kita. Terkadang kebenciannya itu hanya kerana kita tak memberi perhatian seperti yg dia harapkan.
·         Terkadang, yg diinginkan sebenarnya tak diperlukan, yg diinginkan tak pernah dimiliki. Tapi Tuhan, tahu apa yg terbaik.
·         Banyak hal dalam hidup ini yg bolih membahagiakan, namun tak ada yg lebih bahagia selain dari seseorang yg kamu sayangi.

Jom  Ada Lagi!..



Tiada ulasan: