Banyak hal dalam hidup ini yang bolih membahagiakan aku, namun tak ada yang lebih bahagia selain dari seseorang yang aku sayangi.....

Aidilfitri Tanpa Dia



Ketika itu aku tak mampu menghantar pemergianmu. Langit mendung turut berduka. Mereka rata-rata riuh bercerita tentang segala amal kebaikanmu. Tentang ketaatan dan kesetiaanmu.
Hari ini…. Aidilfitri tanpamu lagi.
Isteriku…Aku datang kepadamu, mengadap dan mengusap nisanmu. Aku menangis dan berdoa sambil mengenang segala salah dan dosaku kepadamu.
Pemergianmu seketika mendewasakan aku. Kepemergianmu mengajarku bagaimana harus mencintai dan menyayangi. Bagaimana harus tulus berkorban dan bersabar.
Hingga saat terakhir hayatmu, engkau terus berdoa demi kebahagiaanku serta anak-anakmu.
Bersama embun fajar kemarau ku sertakan doa.
Semoga engkau mendapatkan tempat terbaik di sisi-Nya
Animated avatar 100x100
Isteriku,
Aku hanya mampu merinduimu….

Masih mencari walau ada segalanya, Apa yang tiada dalam syurga? Namun Adam tetap rindukan Hawa.

Jangan mengharapkan isteri semulia Fatimah Az Zahra,
seandainya diri tidak sehebat Saidina Ali Karamallahawajhah.

Salam Aidilfitri buat semua!
***
Banyak hal dalam hidup ini yang bolih membahagiakan, namun tak ada yang lebih bahagia selain dari seseorang yang amat disayangi.
***


berkali sudah air datang merubah pasir
namun pantai tetap jua kan berlumut
keringlah sudah kini airmata mengalir
namun sampah yang di mata tak jua hanyut

hanyalah ini doa ikhlas
mereda sendu dan tangisan
bahtera kasihku terkandas
di tepian...Doa Ikhlas Mereda Tangisan

************************************************


Lepas raya nie kita nak sambut Hari Kemerdekaan - 31 Ogos. Macam tiap-tiap tahun laa…tapi tahun nie, mmmmmmm-->>Tak Taulah


1 ulasan:

kamarilham berkata...

Salam,

Indah catatan hati saudara, tersentuh saya membaca kata-kata rindu sdr pada isteri tersayang. Semoga Sdr tetap saja mencintainya hingga akhir hayat.

Wasalam.