Banyak hal dalam hidup ini yang bolih membahagiakan aku, namun tak ada yang lebih bahagia selain dari seseorang yang aku sayangi.....

Makngah sedang nazak

5 Desember 2010

Assalamu'laikum dan salam sejahtera kpd sanak saudara serta sahabat handai yg mengenali makngah..semoga Allah menyelimuti kita dg rahmatNya..
sudah lebih kurang tiga bulan makngah sering keluar masuk hospital..kini masih terlantar..terbaring..tak mampu berkata-kata apatah lagi utk bergerak..sama-samalah kita berdo'a kehadrat Ilahi agar beliau cepat sembuh dan diringankan penderitaannya....
                   ____________________

: - secebis rasa dari pakngah untuk isteri tersayang - :
= kesetiaanmu menyejuk mataku...ku merintih harap isteri yang solehah...penyejuk mata dan penyeri rumahtangga...dirimu tersangkar dalam kemiskinanku...tiada permata manikam nak ku kalungkan pada dirimu...tiada lambang kemewahan untukmu...namun dirimu hanya kubalutkan kesetiaan...engkau kesepian dalam kesibukkanku...engkau masih setia dalam sangkar yang sepi demi kesetiaan dan ketaatanmu...                                    = andainya engkau bumi,,maka akulah matahari..aku akan menyinarimu kerana engkau mengharapkan sinaran dariku..kita mengayuh bahtera mengharungi riak gelombang..tidak pernah aku mendengar rungutan..dirimu dibaluti dengan ketabahan yg tiada tandingan..ku sanjungi.....
= andainya engkau pergi dulu sebelumku..pastilah aku hidup melara..andainya engkau tiada lagi disisiku mestilah aku kecewa..ku percaya kau selalu disisiku walau pun jasadmu tiada..kasihku takkan berubah.....
= diadun dg kelembutan..seanggun peribadi Saidatuna Khadijah..ketenangan baginda Rasulullah..watak wanita solehah..engkau sentiasa memimpin aku menuju jannah..tersemat disekeping hatiku yg sentiasa insaf..disirami dg titisan kejernihan airmata taubat..kau tak pernah biarkan diriku sendirian dlm hidup ini..kau tidak pernah lelah utk memberi dan tidak pernah sedikit pun kau meminta..terbentuk kasih bagaikan air yg mengalir dan tiada hentinya....
= isteriku...aku hanya mampu berdo'a.....
Ya Allah ya Tuhanku kau limpahkanlah aku dg kesabaran yg tidak terbatas..kurniakanlah aku dg sifat keredhaan..sekiranya isteri ku ini adalah yg terbaik utk ku diduniaMu dan seandainya isteri ku ini jodoh yg dirahmatiMu,berikanlah aku kesabaran utk menghadapi kerenah dan ragamnya..Kau tunjukkanlah aku jalan yg terbaik utk aku mengharungi segala dugaanMu..jadikanlah aku suami yg disayangi isteri..bimbinglah aku menjadi suami Mithali..aku mengharap sinar menelan kabus disamping do'a dan harapan kerana aku pasrah dg dugaanMu.. ya Allah,,setelah Engkau mengambil kami kembali kepadaMu,maka masukkanlah kami kedalam syurga FirdausMu agar kami dapat bersama utk selama-lamanya...AMINNN....


Jom Hiburkan Pakngah                

____________________________________

==== ikhlas dari pakngah ::-- hargailah sesiapa pun yg rela mencintai anda kerana belum tentu kita akan    bertemu lagi dengan dia dan menemukan cinta sejati sepertinya.........

::: salam sayang dari pakngah utk semua..mudah-mudahan kita mendapat keberkatan dari Allah..sekiranya terdapat kecacatan atau menyentuh keperibadian seseorang dlm penulisan pakngah yg tak seberapa ini,maafkanlah pakngah...dan semoga anda tidak merasa jemu...insyaAllah kita akan bertemu lagi dilain artikel.. mudah-mudahannnn.....

Jom Lihat GAMBAR -  Bermulanya Penderitaan Makngah

***************************************************

Update / ( 10 Mar 2011 - 00.00 am )
salam sejahtera...dengan rasa sedih pakngah mengumumkan...bahawasanya makngah telah kembali kerahmatullah setelah lebih tiga bulan terbaring diatas katil...nafasnya tiba-tiba terhenti pada kira-kira pukul 11.15 malam (Sabtu 5.3.2011).... pakngah serta anak menantu meredhai Pemergiannya >>>...


******************

Tiada ulasan: