Banyak hal dalam hidup ini yang bolih membahagiakan aku, namun tak ada yang lebih bahagia selain dari seseorang yang aku sayangi.....

Depa Selalu Tanya


depa tanya....tak cari ganti lagi ka?...
ada sahabat bertanya....dok soghang2 lagi ka?....
ada juga yang tanya....mau ka aku nak rekmen....
ada yang semawa janda.....anak dagha tua pun ada depa nak rekmen....
oooooo....macam-macammmm.....

tapi aku angap semua tu testing aja lah...kut kut depa saja nak tengok kita tegha mana...aku hanya mampu tekhenyeh saja...
tapi ada yang besungoh sungoh...ni betoi punya depa kata...

aku berterima kasihhh...
teghima kasih lah kat hangpa yang bersimpati ngan aku....
rilek sat lu...bagi kepala ghasa lampang sikit....
cuma aku nak habaq sikit....nak caghi bini memang senang....
aku ni banyak akai sikit kalau nak cari bini....

akan ku cari wanita solehah....penyejuk mata dan penyeri rumahtangga....seanggun Saidatuna Kadijah....ketenangan nabi dan pendamping Baginda Rasulallah.....

bukan nak jadi bini saja....tapi nak jadikan Ibu Rumah...sanggupkah wanita itu?...
seandainya seseorang wanita yang bergelar isteri mempunyai ciri-ciri dan kesanggupan sebagai ibu rumah....maka dialah wanita yang cukup-cukup tinggi nilai dan darjatnya....ibu rumah terkandung dalam berbagai2 aspeklah....


Ibu Rumah....masa dia takdak dirumah....terasa sunyi...gelap tak bercahaya....tapi bila balik kerumah dari mana2....keadaan kembali ceria...umpama cahaya yang menerangi alam yang gelap gulita....ha ha haaa...sanggupkah wanita itu?...
adakah dia sanggup bersusah payah bersama....
apakah dia sanggup mengharungi kepahitan seperti aku bersama2 arwah dulu....
aku la ni kembali down....macam dulu-dulu pulak....
aaaggghhhh......

satu perkara lagi....aku tak mau dengan kerana dia mai jadi bini aku, hubungan aku ngan anak2 menantu aku sikit2 koi renggang....pasai tak ngammm...tu la payah ooo nak caghi....tapi kalau dia mempunyai karektor ibu rumah, masaalah tu tak terjadi kut!...pasai aku nak hubungan aku ngan anak menantu cucu aku berkekalan.....aku ni koi tak laghat dah....baik tak baik ikut mak depa sama....ihh ihh ihhhhhh.....

la ni toksah dok pikiaq lagi pasai tu....
tadi yang aku dok merapu tu pasai depa dok tanya.....
tegha tu saja nak habaq...cara aku tak berapa mengaji sampai Mesir ka...Englan tok doi ka.....cara jahil2 aku ni buleh kut bagi renungan macam tu......

cekiannn...
ma cehhh!!!!

Tiada ulasan: